måndag 21 maj 2012

Vilken underbar häst jag har!

Curtan trea i Intermediaire1 på 69,2%!
 
Igår var vi till Djurgår'n igen. Vädret var precis så underbart som vi alla beställt så det blev en härlig dag i skogsdungen!
Vi red Intermediaire 1 och jag var faktiskt riktigt nöjd efter ritten! Jag red fram ganska kort, vilket visade sig vara helt lagomt. Framridningen är väl det som inte är det bästa med Djurgårdstävlingarna. Ridhuset är ganska litet och mörkt och varmt så det var skönt att vi inte behövde så mycket uppvärmning.

Curt har blivit en sån fantastisk tävlingshäst. Han kan se ut som en gammal kamel då man lastar ur och gör iordning honom. Han tar det med ro. Men så snart man börjar rida så taggar han till. Det är SÅ skönt att han inte gör av med så mycket energi på att spänna sig längre. Det känns också som han har förstått att det är inne på banan det gäller. Han kutar på som bara den. Programmet var i princip prickfritt. Det visade sig dock att jag gjort för stora travvolter och hade sex på dem. Onödiga sexor!! Jag fick skäll av Eva för det. Eva Brink satte en 9'a på galoppökningen! Det tackar vi för. Den andra domarna gav 8 för samma ökning och den tredje 7 med kommentaren "väldigt luftig"... Totalt fick vi 69,2% och lite ojämna domarsiffror. De gav mig 70, 71 och 66.

Vi slutade trea och fick med oss en hel ikeapåse med hederspriser! Tack Djurgår'n! Det var så mycket hederspriser att prisutdelningen tog en hel evighet. :)
Vann klassen gjorde Jenny Larsson som debuterade i klassen med fina Zircoon! Tvåa var Märit på Dortmund som också gjorde en prickfri runda. Jag såg tyvärr inte någon av deras ritter. Jenny vann också så klart lilla rundan meetingriset som var en övervakningskamera till transporten. Resultaten finns här
http://online.equipe.com/sv/class_sections/46622/results

Nu är det måndag och nya tag! Ikväll mental träning med Kjell Enhager! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar