måndag 7 maj 2012

Lyckad helg i Dagstorp

Tänka sig att det skulle komma en dag då jag tänkte att vi ska "bara" rida Int1! Inte för att det på något sätt är plättlätt eller att det jämt går så himla bra, men för bara något år sedan tyckte jag nog att det var JÄTTESVÅRT! Men oj vad mycket lättare det är nu när vi klarar grejorna lite säkrare och ju starkare hästen blir. Så kändes det faktiskt igår! Ridkänslan ver betydligt bättre än på lördagen. Curt var mer avspänd och rundare i formen. Han tog i och gjorde verkligen exakt vad han skulle men var nog också lite trött, så en del upptagningar blev lite drastiska eftersom bromsen fungerade betydligt bättre än vanligt. Vi hade också en rejäl miss ur ena piruetten, Curt tyckte det var roligare att lägga in fem i varje där. Antagligen hade väl matte hamnat lite på sniskan i utgången ur piruetten... Vi fick nästan 67% och slutade trea i ett ganska starkt startfält. Jättekul! Självklart ska vi fila bort dumma missar, man måste rida prickfritt om man ska rida runt 70-strecket!!

Vann klassen gjorde Mattias (igen) på hingsten Dalwhinnie på dryga 70%. Han gjorde en snygg och säker runda, välförtjänt! Det var dubbla banor på tävlingsplatsen med breeders-kval på den andra banan. Jag försökte hålla koll på dem också men lyckades inget vidare.

Nu tror jag Curtan är lite trött och ska få några dagars vila och lite galopp i skogen. Siktar på att rida int1B på Djurgården i slutet på månaden. Det känns bra att ha några veckor till nästa tävling, så vi hinner öva oss lite mer. Det måste ju bli bättre! ;)

Jag såg att det gått hur bra som helst i Hammarö för hogstaryttaren Soffi Fleming Tärnström med sina båda hästar Schumi och Diablo! Placerad, eller segrare, och med höga procent i alla starter. Grymt! Soffi rider verkligen perfekt i sina uppvisningar, jag måste se och lära!


Before ride... Laddar söndag morgon




After ride i Dagstorp
 

2 kommentarer: