onsdag 30 maj 2012

They give horses wings!

Jag tycker Karin är så duktig och cool i den här intervjun så jag är tvungen att skriva om det. Karin är en barndomskompis från Hudiksvall. (Hon har nyligen påminnt mig att vi brukade vinna alla tolk-tävlingar när vi var små. Då menar jag inte översättningstävlingar utan att vi åkte på miniskidor i en lina bakom hästarna. Karin var duktigast på skidor och var nog den enda som kunde hålla sig på fötter i mitt tempo... ;).

Hon bor nu utanför New York och jobbar på Dutta Corporation som flyger hästar över hela världen. Karin är väldigt uppskattad för hon är grymt duktig och jobbar verkligen stenhårt. Då VM avgjordes i Kentucky 2010 hade hon ett riktigt "hästjobb" att utföra, "largest operation ever". Detta uppmärksammades i en TV-intervju och jag tycker Karin gör det så himla bra. Vilket fullblodsproffs! :)

Filmen finns här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar