tisdag 8 maj 2012

Måndag = vilodag och equiterapeut

Igår var jag allt lite trött, trots att det inte blev så jättesent innan jag kom hem i söndags.

Curt fick besök av equi-terapeuten igår, Vi har en tjej som heter Helene Stridberg som är jätte-jätteduktig! Jag har provat ganska många equi-terapeuter men det är svårt att hitta någon som man tycker gör ett jobb som faktiskt gör skillnad. Jag har tidigare också använt Marita Hallenborg till Curt, men hon bor tyvärr lite långt bort. I Landskrona... :)
Hur som helst, jag varnade Helene att Curt nog kunde vara lite mör efter en tuff helg. Men jag fick rapport från Helene att hon tycker att han bara änns bättre och bättre! Och det är ju jätteskönt! Han får ju verkligen gå nu den gamla mannen, med mycket piaff-träning osv... Jag tycker det är guld värt att ha en duktig equi-terapeut, det är ett bra komplement till träningen och att det finns en till person som kan "läsa av" hur hästen mår. Oftast känner hon samma saker som jag men ibland tillkommer lite ny information. Tanken är att i den mån det är möjligt kunna förebygga träningsskador och hålla hästarna så friska det bara går.

I övrigt var det en lugn dag i stallet igår. Jag har tänkt rida Good men han fick träffa tandläkaren igår. Så det blev bara en promenad runt slingan med Hector och Curt, till Hectors stora förtjusning (NOT).

Nu ska jag jobba på lite och se om man sedan kan ta sig ut i det fantastiska vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar