lördag 12 maj 2012

Ett heltidsjobb att vara snygg?

Jag menar såklart inte mig själv. Även om det nog också skulle kräva MINST än ett heltidsjobb... ;p

Näe jag menar hur mycket tid det tar att underhålla två tävlingshästar. Denna vecka har det varit något extra nästan varje dag. Det jag menar är att förutom den dagliga träningen och skötseln så måste man regelbundet sko, klippa, träffa equiterapeuten, veterinären, tandläkaren, besikta transporten och allt annat som hör till. Denna vecka har sysslat med väldigt många av de aktiviteterna.

Curt fick träffa tandläkaren i fredags. Denna gång var första gången någonsin som jag inte fått skäll för att han var alldeles för vass eller som man fått kommentarer att bettet ska sänkas så att det i princip hänger nere vid framtänderna. Det kändes bra! Han kunde se att det fanns lite gamla skador i munnen men att inget var färskt och att det är ett tecken på att han var rätt betslad och att betten sitter lagom högt. Kandaret var också rätt inställt, men möjligen kunde han ha en lite bredare stång och kanske kedjan lite hårdare (!!). Det känns såklart jättebra att man fått till en betsling som fungerar. Jag försöker lyssna på min häst och för en gångs skull verkar jag ha lyckats... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar