torsdag 17 maj 2012

F-n vad svårt det är att rida! # 2

Undra hur många gånger jag ska ha den rubriken???

Jag är helt klart inte på topp just nu. Curt är dock i ganska god form, som tur är. Men det är mycket skit bakom ratten. Jag tror inte jag är helt hundra frisk och lite för trött helt enkelt. När jag rider känner jag mig mest stel och klumpig och som att man hela tiden är "ett steg efter" i sin hjälpgivning. Och det blir ju sällan superbra.

I tisdags red jag ett pass för mig själv. Jag tyckte först att han inte lyssnade på halvhalterna. När jag försökte vara noggrann med det så tyckte jag istället att han la av för mycket. Jag var helt enkelt för seg själv... Igår red jag lektion för Eva som fick stå ut med en tjurig ryttare. Vi övade mest som vanligt på tempoväxlingar, eftergiften i sidorna och hörnpasseringar och sedan vägar ur St George och Intermediaire 1. Egentligen gick det inte alls så dåligt men min ridning var långt ifrån the flow. Tack och lov kände jag mig riktigt nöjd med travarbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar