lördag 5 maj 2012

Placerad i Int1B igen! :)

Hur är det möjligt? Tänka sig att bästaste Curtan kan gå upp ett steg i klasserna och ändå hålla måttet?! Det är verkligen SÅ kul och jag är SÅ glad över det! Vi slutade alltså fyra idag på 64,6%! Yantuge och Ebba von Essen vann på nästan 67% och Brisbane och Mattias Jansson var tvåa med 65,5%. Trea var Paulina Friberg på Di Lapponia T med dryga 65%. Jag såg inte Paulinas ritt men jag såg på prisutdelningen att det var en fin häst! Verkligen superfina hästar som vi blev slagna av! Varken Ebba eller Mattias såg ut att ha en jättelätt uppgift på banan, men båda gjorde det verkligen supersnyggt och skickligt! Yantuge såg rätt spänd ut ett tag men kom sedan mer till sin rätt och Ebba lyckades klara alla svårigheterna. Brisbane blev laddad och i ettorna sprack det lite men i övrigt gjorde han en snygg ritt med många kvaliteer. Som sagt, superskickligt ridet av de båda på verkligt fina hästar.

Min egen ritt var väl kanske inte vår bästa, även om jag är nöjd, det var vår tredje start i Int1B! Curtan blev lite spänd och då blir han också lite öppen. Vi missade ganska ordentligt i andra piaffen och passagen blir svår att få bra när han kryper upp i formen. Resten av svårigheterna klarade vi! Och allteftersom så spände han också av mer så formen och kvaliteten blev bättre i slutet av programmet.

Imorgon kör vi Int1! Påt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar