fredag 18 maj 2012

Nu taggar vi för Djurgår'n i helgen!

Imorgon är det dags för en av årets bästa tävlingar när det kommer till dressyr! Det är Djurgårdens nationella tävlingar! Om vädret är vackert så är det underbart att hänga där i skogsdungen och träffa alla möjliga människor som får för sig att komma och titta på dressyr! "Alla" ryttare startar på Djurgården om de kan, tävlingarna är kända för sina FANTASTISKA hederspriser och sponsorer!
http://online.equipe.com/sv/competitions/4179
Curt är taggad! Han kändes riktigt fin idag. Eva hjälpte mig. Jag försökte att inte rida alltför hårt. Lite lösgörande i galopp, någon arbetspriuett och så alla vägarna i trav. Och, dagens tema, om och om igen, HÖRNPASSERINGAR!!! Att man aldrig lär sig...

Tack och lov kände jag mig lite piggare också och var nästan med i matchen igen, inte bara en stel amöba som dansade i otakt... Det var nog skönt för Eva (och för Curt)! Så imorgon kanske jag känner mig nästan som vanligt!

Jag bestämde i början av veckan att "bara" rida lilla rundan i helgen och att strunta i Int1B. Jag vill nu förbättra piaffen ordentligt innan vi ger oss på det igen. Jag är jätteglad för det vi presterat hittills i den klassen men nu behövs lite hemmajobb för att det ska bli bättre. Och just nu känns det skönt för mig och Curtan att rida klasser som vi "kan". Därmed inte sagt att det blir enklare att prestera resultatmässigt. Som sagt, alla rider på Djurgården. Det är minst 6-7 ekipage som presterar stadigt 70% eller mer... Men det kan vi inte göra så mycket åt. Vi kan bara försöka rida så bra som möjligt!

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar