torsdag 17 maj 2012

Jag är en skrittmaskin!

Känns det som ibland i alla fall!

DG blev ordinerad tre veckor till i skritt, så det är bara lyda och göra som veterinären säger. Skritta, skritta.

Curt hade vilo idag. Jag har lite svårt att låta hästarna stå helt och hållet när de vilar. Jag vill att de ska få röra sig ordentligt. Det är bra för träningsvärken, för musklerna och mjukdelarna, för konditionen, för stimulansen, för magen osv. Vår slinga tar cirka 45 minuter att ta sig runt och det är ganska lagom en vilodag (för Curt tar den nog 50 minuter, snabbaste tiden runt slingan har nog Emmas "Helge", han tar den på 25 har Clara berättat). När det är vilodag brukar jag också vara rationell och gå med hästen istället för att sitta på. Då får både hunden, hästen och jag motion samtidigt. Men som sagt, dessa dagar då båda ska skritta känner man sig onekligen som en skrittmaskin.

Idag hade jag tur. Mejas mamma Malin fick vara skrittmaskin åt DG medans Meja red lektion. Väldigt effektivt. Malin hjälpte mig ibland i vintras när jag hade det otroligt körigt. Ibland så joggade hon någon av mina hästar medans Meja red lektion. Det tror jag var en win-win, men att leka skrittmaskin har jag svårt att tro att hon tyckte var så roligt...

Hoppas hoppas att jag känner mig piggare imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar