söndag 3 juni 2012

Grattis till tillökningen Nina!

Nina är ett supertrevligt sto som jag tränat och tävlat i ganska många år. Jag tror jag började rida henne när hon var sju. Nu tror jag att hon är 19. Vi tävlade ända upp till St George och jag red henne ett par dagar i veckan parallellt med hennes mattar, Monika Hammer och Anika Bäcklund. Igår levererade är hon ett litet hingstföl e: Züidenwind. Nina själv är efter Pontus. Titta vad fint:

Det är denna tid på året man nästan önskade att man vore uppfödare. När alla friska och bedårande föl föds, helt utan komplikationer. Närå, jag vet vilket häst-jobb (sorry, lite Göteborgshumor) alla uppfödare gör!

2 kommentarer:

  1. Avel är väldigt kul. Karin, om du fick "designa" ett eget föl, Vad skulle drömstammen vara?

    SvaraRadera
  2. Oj, Sabrina... Det är en bra fråga. Har nog ingen riktig drömstam, men gillar hästar med mycket fullblod. Curt är 50% fullblod, det kan man nästan inte tro. Tror jag gör ett eget inlägg om detta! :)

    Avel är kul och underbart den här tiden på året. Har många kompisar som håller på så jag vet att det både är slitsamt och kostsamt.

    SvaraRadera