lördag 23 juni 2012

Gårdagen ingen höjdare!

Ska jag skylla på att jag var sjuk? Eller att det regnade så när jag red fram så tyglarna blev som såpa (och jag inte var smart nog att ta med extra handskar)? Eller på något annat? Näe, det ska jag inte göra. Curt kändes helt ok när jag red fram igår också. Piaffen är ju ganska svår men vi fick till den ok några gånger. Däremot blev tyglarna väääldigt hala och att rida med korta tyglar är svårt ändå... :) Och SÅ sjuk var jag inte heller, kunde hålla mig på fötter med lite ipren!

Väl inne på banan så spände Curt till lite och tog över showen, vilket inte blev jättebra. "Något" öppen form och inte så bra piaff och övergångar. Jag fick i alla fall fyror för piafferna, jag trodde de var sämre, särskilt den första där vi skuttade lite också. Vi missade väl egentligen inget annat, men som sagt jag kände mig som en medpassagerare. Idag blir det George och då kan Curt vara lugn för att jag kommer att lägga mig i när tåget går, med risk att spräcka en rörelse, så det så! St George på tygeln är dagens uppdrag!

Ingen av Hogstaryttarna hade direkt stolpe in idag men vi hoppas på bättre lycka i helgen!
Idag ska vi heja på Sara och Clara också. De ska båda köra Int 2! Jag tror Soffi inte rider förrän söndag.

Curt bor så lämpligt hemma hos familjen Nersing som bor i gården bredvid EMV. Nersings är gamla vänner och Fanny en gammal elev från tiden då de bodde i Stockholm, innan de ändrade livsstil och flyttade till Skåne. Curt är väldigt tacksam att han får bo där.

På kvällen var vi på midsommarkalas/ryttarfest som var jättetrevligt! Vi var och hälsade på vildsvinen som jag tycket var enorma men som tydligen bara vägde 40 kilo motför en fullvuxen som väger 100-150 kilo. Hua...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar