söndag 17 juni 2012

Bara regn hos mig

Oj, vad tiden flyger iväg. Det betyder inte bara att några dagar till har försvunnit sedan sist jag skrev utan att Everlövs-tävlingarna närmar sig med stormsteg. F-n också då! Min plan var ju att jag skulle ha hunnit träna så himla mycket mer och att vi skulle ha hunnit med att bli så mycket bättre innan nästa försök i Int1B, och nu är det start om fem dagar???!! Jag tror dessvärre att vi dressyrryttare sällan känner oss "klara" inför en start, det finns alltid saker vi egentligen hade velat förbättra innan start. Men ja ja, det är bara bita ihop och rida och försöka göra några bra träningspass innan fredag. Programmet behöver jag också rida, mer än en gång. Puh!

Curt hade ett litet skav på ryggen så det blev en dag till på töm. Vilket var bra för dag 2 tyckte jag nog att det blev ett snäpp bättre. Jag ska nog lägga lite energi på tömkörningen! Igår red vi ett halvhårt pass och jag var tvungen att kolla om han kom ihåg byten i varje, det var ett tag sedan vi gjorde det. Han kom ihåg såklart! :)
Idag blir det träning och jag tror vi måste både ta ett pass med fokus på formen och ändå hinna med att få in lite rörelser ur Int 1B, eller SkitsvårB:1 som vi gärna kallar det.

Igår var jag på 50-årskalas för Lena "Fillifjonkan" Finnell! Det var riktigt trevligt och väldigt gott! Grillmaestro Darryll styrde upp vid grillen och det är en riktig höjdare! Innan vi gick hem var vi också tvungna att testa alla program i Lenas nya massagestol, ibland är man vaäldigt lättroad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar