söndag 17 juni 2012

Fel taktik

Det jag skrev i förmiddags visade sig givetvis vara fel inställning. Förvånande? Näe... Curtan var lite för långsam och lite för lång och inte riktigt framför skänkeln. Jag jagade mest på och resultatet blev väl att det blev mer spänt än energiskt. Skit. Att tänka att det är för få pass till tävling är inget jag rekommenderar. Imorgon får vi tänka att vi gör så gott vi kan, och att tävlingen blir en övning...

Om vi istället fokuserar på roliga saker (jag har hört att det ska vara bra) så är Meja och "Räkan" uttagna till Nordiska mästerskapen i ponnyfälttävlan igen. Jag kan ha missförstått Malin (Mejas mamma) men jag hoppas inte det. I så fall har Räkan gått i det svenska laget i NM i ganska många år tror jag. Räkan har varit "min elev" ända sedan han var fyra år, först med matte Fanny Nersing som tog honom från unghäst till Sveriges bästa fälttävlansponny och sedan med Meja som haft flera härliga är med denna fantastiska ponny!


King's Dumbledore som han
faktiskt heter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar