fredag 29 juni 2012

Skrittmaskinen här igen! :)

Ja just nu är det mycket skrittande igen! Båda hästarna hade vet check i början på veckan, vilket gjorde att det blev mycket farandes i och till Skåne (tur man gillar Skåne)...  jag kände mig som en haikontaikon under Skåne-turen. När man säger att man ska vara borta nästan en hel vecka över midsommarhelgen så får man ibland kommentaren "Åh vad mysigt". Inte vet jag. Haikontaikon har kanske också sin charm på något sätt.

Först åkte jag till syrran i Skåne med häst och hund i onsdags. Skoning för Curt på torsdag morgon. Vidare till Everlöv och Nersings och ett pass på banan där på kvällen. Tävling (med blandade resultat) fredag, lördag  och söndag. Eftersom resultaten var sådär blev man lite skraj att Curtan kanske inte var riktigt fräsch. Jag åkte tillbaka till syrran efter tävlingarna på söndagen. Vi hade en vet check inbokad på måndagen, så på måndag förmiddag åkte vi vidare till Landskrona och Marita Hallenborg och Silvana Grass, Curts superteam i Skåne. Gissa vad glad jag blev när det visade sig att han var helt ohalt! Han var bara lite trött i rygg och bakben och det fanns det ju sannerligen anledning till. Han har nu varit igång i över ett år sedan hans rehab-år och jag har verkligen inte sparat på krutet så det verkar som han håller som dressyrhäst nu. PEPPAR PEPPAR! Hur som helst så fick han en vilovecka så vi promenerar slingan i snöret.

Efter det att vi var klara i Landskrona begav vi oss uppåt mot Stockholm. Efter halva vägen mötte vi Katarina som hade DG med sig. Vi bytte ekipage och så vände jag och Hector om till Skåne ytterligare en gång. Tisdag morgon hade DG nämligen tid hos Jonas Tornell. Det gick bra och jag tror vi håller på att få ordning på honom nu. Men skritt i tio dagar till och sen ska vi smyga igång. Jag får alltså mycket promenader igen, men det ska vara bra har jag hört?

Sent på tisdag kväll var vi äntligen tillbaka i Stockholm igen... Jag är nog fortfarande lite mör, men imorgon har vi sovmorgon. Skönt!

Just ja, i onsdags var jag till Sala också, det är alltid lika roligt. Alla var superduktiga, de går verkligen framåt! Och igen måste jag säga att Saga har lite pluspoäng med sin fina ponny. Just nu trimmar de för finalen i ungponnychampionatet. Vilken otrolig utbildning det är för Saga att utbilda sina ponnier själv! Jag ser hur mycket hon lärt sig om hur man rider unghästar och jag gillar det sätt hon korrigerar framåt utan att samtidigt bromsa med handen. I onsdags var Boghardt faktiskt till en början ganska hingstig och jobbig med henne men hon kämpade som vanligt bara vidare. Har jag förresten nämnt att jag är svag för gula ponnier? ;)

Idag slösade jag också en timme på att åka iväg med transporten för ombesiktning. Jag var tvungen att justera påskjutsbromarna och sedan ombesikta. Det visade sig dock att bilprovningen stängde tidigare på fredagar... Såna gånger kan jag bli lite trött på mig själv!

Nu sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar