måndag 11 juni 2012

Helgens höjdpunkt!

Hej bloggen! Har du saknat mig? ;)

Veckan flög iväg och helt plötsligt var den slut och en ny vecka har börjat.
Om vi ska försöka fokusera på veckans bra saker så var en av höjdpunkterna lektionen med Saga och "Boghardt" igår. Boghardt är en 4-årig välstammad gul ponnyhingst och Saga är 14 år och de bor i Sala. Saga köpte Boghardt som oinriden treåring från min syster förra våren. Sedan dess har han ridits in, grundutbildats, visats på 3-årstest och varit ute på sina första tävlingar. Igår när hon tränade hade det tagit sig jättemycket sedan sist och jag kan bara säga att hittills uppfyller Saga alla förväntingar med råge! Att rida unghäst i så unga år är inte det lättaste men Saga är verkligen lyhörd för alla instruktioner hon får och gör det med fin känsla. Att hon dessutom verkar vara gediget intresserad och målmedveten gör inte saken sämre. I helgen hade hon varit till Strömsholm för att kolla in ponnyküren och hämta inspiration. Och när jag sa att hon fick satsa på ponnyküren i Globen om två år så var det redan i hennes målbild.... Glöm inte vart ni läste det först... ;)
Boghardt som tvååring med lillebror Caspian.
En annan höjdpunkt är att Curt är i full träning igen. I fredags red jag lektion för Eva och det kändes ok för att vara den första efter vilan. Nu ska formen vässas till midsommar Tyvärr är det nog för kort om tid för att det ska bli så bra som jag vill, men vi kämpar vidare. Lektionerna för Eva med Curt är nog det roligaste jag vet att göra!

Övriga glädjeämnen i veckan var att Lena F var så glad över Good som gick så fint och att Lena S häst Basse börjar gå så fint och hitta en ny travväxel! Lia var också taggad inför lektionen och inledde lektionen genom att svara på frågan vad vi skulle träna på med "fortsätta rida bra". Svar på tal!

Tråkiga händelser lägger vi bakom oss.
Ny vecka nya tag!

Filmade lite med mobilen på Saga. Får se om det funkar att lägga upp den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar