onsdag 27 juni 2012

Det gick!

Lite sen uppdatering här men...

Med facit i hand så kan jag konstatera att min taktik från fredagen höll. Jag tänkte ju att jag skulle riskera St George för att få Curt att lyssna lite mer på matte. Det vara bara det att reaktionen blev lite annorlunda än jag tänkt mig. Hur som helst. På söndagen var han riktigt duktig, gick på tygeln och gjorde sakerna som han skulle! Ingen domare skrev att han var öppen i formen! :)
Sara Enquist hjälpte mig på framridningen igen och det var super, hon har nog talang för det Sara! Vi var överens om att läget var annorlunda och att jag nog skulle koppla av lite och rida på det som fanns, och det funkade. Så skönt!! Resultatet blev dryga 68% och en femteplats, vilket känns väldigt bra då man rider för helt nya domare i ett väldigt starkt startfält! Domarna skrev väldigt positiva kommentarer om Curt, vilket såklart värmer matte lite extra.

Eftersom jag skulle åka hem först på måndagen kunde jag stanna och kolla GP kür i lugn och ro. Jag träffade Rebecca Mauléon som numer jobbar hos Minna, men tidigare var på Hogsta hos Lussan. Rebecca är en rolig prick som det alltid är kul att träffa. Vi konstaterade att det ibland är nästan mer inspirerande att se en GP kür på nationell nivå än på världscupnivå, antagligen för att det på nationell nivå inte alltid är lika "färdigt" och att det därmed inte känns lika oöverstigligt långt borta. I vilket fall var det ett roligt och duktigt startfält att se!

Expertkommentatorerna var kanske inte lika nöjda med att behöva se hela küren.

Hela tre Hogstaryttare deltog och alla gjorde strålande fina insatser, det var nästan debut för alla tre. Clara red ju till Lussans fantastiska Abba-musik. Hon var superproffsig och bad verkligen inte om ursäkt för sig. Welton var lite laddad så de fick något misstag här och där. Sara och Gochen gjorde en jättefin runda och jag hörde att hon gjort sin musik själv, proffsigt! De såg supersäkra ut och hade inga missar (om jag minns rätt). Goch ser verkligen ut att älska att tävla och är i suerfint skick, så ingen kan nog tro att han nu är 20 år, underbart! Soffi och Schumi debuterade och det var kul att höra Soffis alldeles nya coola musik. Soffi är ett riktigt tävlingsproffs och jag skulle önska att man kunde se lika elegant och proffsig ut som hon gör på banan, i alla lägen. De hade en del småmissar här och där så slutpoängen blev inte jättehöga, men jag tvivlar inte en sekund på att de sätter det nästa gång.

Charlotte Haid vann på finfina Triviant, som gör det mesta med väldigt fin kvalitet! Mattias red superbra på Brisbane och de briljerar verkligen i travarbetet! Charlotte var nästan lika duktig med Lydianus och slutade trea med sin Lady Gaga-ritt, coolt! Fyra var Malin Hamilton och Fleetwood. Hur kul som helst att de blivit ett så etablerat GP-ekipage!

2 kommentarer: