onsdag 4 juli 2012

Sommardag med ponnyprovning!

Igår var det en skön dag i sommarvärmen. Jag åkte med min kompis Stina, hennes mamma och hennes dotter Amelia och provade ponnier. Två roliga saker i en. Jag träffar inte Stina speciellt ofta och nu fick vi hänga nästan hela dagen och dessutom titta på ponnier.

Lilla Amelia hade en tuff uppgift med att prova ponnier i värmen och hon gjorde det med bravur. Jag måste säga att hon var väldigt modig, hon är ju inte jätterutinerad. Mamma Stina såg lite nervös ut ibland när galoppen började gå lite fort... ;)

Vi hann med en fikapaus på cafet vid Drottningholms slott och det visade sig vara ett bra val, ingen av dem hade varit där förut. Själv konstaterade jag att jag snart åkt förbi cafet dagligen i nästan tjugo år och detta vara tredje gången jag besökte cafet...

Hm, min sommarform verkar lysa med sin
 frånvaro trots att det redan är juli...
När vi ändå var i krokarna blev det en tur till Hogsta också. Jag tyckte Stina behövde passa på att känna på att rida en dressyrhäst. det är lite mycket fälttävlan för henne. ;) Det var inte så lätt för henne, fullt med folk i ridhuset, kandaret på och en Curt som inte var helt igång... Men det såg mjukt och fint ut och Curt verkade inte misstycka!

Amelia, Curt & Hector

Stina och Curt känner in varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar