måndag 23 juli 2012

Förlåt mig bloggen!

Har du saknat mig? Det blev en oplanerad och spontan bloggfri vecka, utan egentlig anledning. Men nu är jag tillbaka.

Vad gjorde jag förra veckan då? Inget särskilt faktiskt... Jag var faktiskt lite trött när jag kom hem från Falsterbo. Men oj vad skoj vi hade. Per Annmo var så snäll och lånade ut sin stuga till oss. Det var riktig ridläger- och kollokänsla när vi packade in oss fem personer i två små rum. Man såg knappt golvet! :) Men det var faktiskt riktigt mysigt och roligt. På fredagen var vi på Kaptensgården på middag och på lördagen grillade vi hemma allihopa tillsammans. Supertrevligt!

På söndagskvällen åkte jag till syster yster som numer bor i Södra Sandby. Där hade jag sån tur att jag fick sadla ut en av hopphästarna... Eftersom jag inte hade några ridkläder så blev det jeans, jodphurs och short chaps och givetvis inga handskar. Man tar väl seden dit man kommer. Hästarna har tagit det lite lugnt när de har flyttat så Arandasj var inte direkt i toppform, så jag ägnade mig mest åt lite markarbete. Jag var väldigt sugen att styra på de små hindren på banan men lät faktiskt bli. Men jag tror faktiskt att jag hade fått! :)
Tyvärr inga bilder från denna ritt!

Förra veckan ägnades åt att få Curt i form igen. Katarina hade joggat honom när jag var borta. Igå tränade jag för "stor-chefen" (Lussan) och det gick riktigt bra. Det var nyttigt. Jag sa till på skarpen är att mitt mål är att få honom mer eftergiven och rund och inte så hårt i handen.Jag fick riktigt bra och engagerad hjälp. Det bästa på hela passet var att hon gick bakom och vi tränade lite piaff och Curtan gjorde sin bästa piaff någonsin. Kanske han kan få till det? :)

DG har äntligen börjat trava och känns ok! Vilken lättnad! Tack Jonas Tornell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar