tisdag 10 juli 2012

Flyg o fläng

Vips så har dagarna flugit iväg igen. Jag är egentligen lite för trött för att komma på vad det var jag tänkte skriva. Igår åkte vi till Skåne en liten sväng. DG fick träffa Dr Tornell igen. Tornell var väldigt hoppfull och sa åt oss att åka hem och rida. Skritta tio dagar till sen köra igång. Jag hoppas verkligen han har rätt, vilket han för det mesta har. Och om så är fallet så säger jag bara: "halleluja Dr Tornell"!

Jag var hemma vid fyra imorse så det blev till att skynda sig att sova några timmar. Som ni vet är det en lyckad taktik. Upp och iväg till stallet för DG hade date med hovslagarn idag, och det kändes som om jag ville vara med idag. Ingela kom med Weiron till Hogsta idag och jag fick rida. Ganska duktig faktiskt. Weiron har varit "lite vild" utomhus, inte minst på tävling så vi gick ut och red ute och det gick jättebra. Weiron har verkligen gått igenom en metamorfos den här våren och det är fantastiskt roligt!  Jag tror faktiskt Weiron instämmer. Det verkar så. Han har gått från att ha varit lite bromsig, hög i nacken och spänd till en rätt fin, glad och genomsläpplig häst. Nu ska bara han och Ingela styra upp det på tävling också!

Curtan är igång och känns bra men det har blivit lite "hattigt" med ridningen sista dagarna, vilket stressar mig eftersom jag ska vara borta hela tre dagar i slutet av denna vecka. Då åker jag nämligen till FALSTERBO!! Det ska bli kul och inspirerande att se alla fina hästar och träffa massa människor! Jag ska försöka hålla lite uppdateringar här också! :)

Nu sova. Upp riktigt tidigt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar