fredag 2 januari 2015

Jul och nyår i Welli world!

Vardagar, helger och helgdagar - allt flyter ihop här. Det är inte alltid så lätt att veta vilken dag det är. Vad jag vet är att det är exakt en vecka kvar tills jag tävlar säsongens första tävling. Curtan, min gamla klippa, får gå lilla rundan på årets första cdi här. Det ska bli så kul! Jag bestämde mig för att skippa kuren den första tävlingen, det är rätt tufft att rida tre dagar i rad. Vi försöker träna honom lagom mycket, hålla honom mjuk, ihop och samtidigt glad och motiverad och också försöka slipa på sådant som vi inte är så bra på. Idag tvingade jag Chris att rida och att fixa lite med slutorna som jag tycker är svårt. Det är väldigt bekvämt att se någon annan rida ens häst ibland... :)

Denna vecka blev jag sjuk och fick halsont. Igår på nyårsaftonen tappade jag rösten helt, så idag var det lite svårt att göra sig hörd under lektionerna. Jag hoppas jag kan prata imorgon! 

Favorit i repris! De små änglarna uppklädda på julafton.

Julpynt i Florida style.

Sluta-träning pågår.

Ny häst i stallet. Välkommen "Avocado"! 9 år e: Scandic som en av mina elever har köpt. Åh vad jag tycker om den hästen!

För en liten stund sedan knackade en av mina elever på dörren med en färdig middagstallrik. Hur gulligt är inte det? Särskilt när man är hemma och vilar för att friskna till och återfå rösten... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar