måndag 5 januari 2015

Mycket på g!

Japp, nu börjar det hända saker här i W! På onsdag morgon packar vi tre hästar och checkar in på tävlingsplatsen! Årets första tävling! Det är Curt som får sällskap min junior-elevs båda hästar. Hon har en ponny och en häst för juniorklasserna så alla tre hästarna ska gå cdi. Det börjar med vet check onsdag fm. 

Det har varit bråda dagar förra veckan. Dessa tre hästar måste givetvis vara tipp topp för tävlingen utan att resten av gänget blir åsidosatta. Våra grooms jobbar stenhårt för att hålla hästarna i form. Här i Florida får hästarna "hives" och "fungus", alltså mugg och utslag på kroppen. Det är mycket bakterier i den gamla sunkmarken, vi är ju i princip på Everglades. 

Många har varit sjuka här, så även jag. Halsont under förra veckan var givetvis dålig tajming. På nyårsdagen tappade jag rösten helt, mina lektioner var ganska tystlåtna då. Tur dock att jag kan börja den här veckan och vara frisk! 

Om två veckor ska vi anordna en föreläsning med Rasmus Bagger! Det ska bli så otroligt kul! Vi hoppas på en stor uppslutning såklart och en givande kväll!! Som om vi inte har nog att göra ändå... :)

Skrittdag på nyårsdagen. Inga alligatorer... 

Hästarna måste tvättas ordentligt för att bli av med alla bakterier, samtidigt som de helst inte ska vara blöta. Så det är mycket jobb med fläktar och handdukstorkning. Vissa av groomarna är också väldigt mån att hästarna inte ska förstöra frisyren framför fläkten... Avocado har en handduk runt halsen för att hålla manen på plats... ;)


Föreläsning på g!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar