måndag 26 januari 2015

Vilken helg...

Så, nu var denna helg till ända, GDF3. Nu är det bara nio veckor kvar... :)
Det har varit intensivt. Vi har tävlat 5 hästar och gjort nio starter. Två hästar har gått CDI och vart uppstallade på tävlingsplatsen. Tur att det bara är några minuter från vårt stall!!
Som ni förstår har alla i teamet jobbat stenhårt för att detta ska fungera. Mellan dessa starter har vi ju också haft övriga hästar att rida. Och skjutsat Avon till hoppningarna två gånger. Och anordnat vår workshop med Rasmus Bagger. 
Denna vecka blir lite lugnare. I helgen är det bara Amelia och Perazzi som ska till White Fences (en lite mindre tävlingsplats en halvtimme bort). Kanske Stinas hästar får åka också. 
Tävlingen då? Curt har varit sitt bästa någonsin på uppvärmningarna, verkligen!! Så ball att rida då. Det har tyvärr spruckit i travökningarna inne på banan och jag är väldigt arg på mig själv för det... Det var rekordmånga startande i lilla rundan, 47 stycken och 30 gick vidare till Inter1 och sedan 15 till freestyle. Jag var lite orolig att jag bara skulle få rida en klass. Men i första klassen var vi 13 av de 47, inte illa! I andra klassen för dyra missar så vi var 20 av de 30 tror jag. Alla hade inte anmält till sig till freestyle så vi kom med dit i alla fall. Curt var så himla duktig och vi slutade fyra!!! Vi klantade till det i början så jag ska nu ändra inledningen i vår freestyle!!! 
Asia tävlade sin ponny i cdi och de är nu stadiga på 65%, så fina börjar de bli! Jag ser att det är nu väldigt nära att hon kan få ut mer av honom och rida på 68-70!! Hon tävlade också sin juniorhäst i en nationell juniorklass. Hon gick jättejättefint, men det var en dag som man inte förstod vad domaren gjorde, jag trodde hon skulle ha närmare 70 men hon hade 63. Jaja, bara glömma! 
Stina fick ut båda sina hästar till global med den äran! Stökiga Picasso höll sig på mattan och var ganska duktig. Efter ritten blev hon intervjuad av någon tidning plus att de skulle drogtesta honom. Vi andra förstod ingenting. Hon såg ut som en superstar när hon kom ut från testet och blev förföljd av både de som intervjuade henne och de som skulle drogtesta hästen. Även Bosse gjorde sina första två starter. Skötte sig fint och hade lite tekniska småsaker... 

Nu gäller det att försöka planera resten av terminen. Förutom de fem som tävlat i helgen så står fyra till och väntar på sin tur...

Tack alla för denna helg!!! Våra grooms, ryttarna, tränarna, ägarna och framförallt hästarna!!!! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar