söndag 11 januari 2015

Första tävlingen för i år!


Hej! 
Jösses vilken raketfart det har varit denna vecka! Från tidig morgon till sen kväll varje dag. 
I onsdags tog vi tre hästar till Global, tävlingsplatsen, för att stalla in för årets första cdi och göra vet check. Allt gick bra, alla tre hästar joggade så fint och blev godkända för start. 
Sedan dess har det varit ett pusslande med att hinna träna alla hästar och elever i stallet hemma, min elev på tävlingsplatsen och mig själv och Curt. 

I onsdagskväll åkte jag till Fort Lauderdale och plockade upp min syster som är här och hälsar på. Jag är nog inte den roligaste värdinnan för att jag far omkring hela tiden... 
I fredags dök också en gammal kompis från Hudiksvall upp, Nettan Ågren med familj. Hon känner ju både mig, Lisa, Hector och Curt sedan vi var små, kul! Hon verkade också gilla Wellington, men vem gör inte det? 
Vi har också träffat Lussan och Ann-Sofie som är här med Tinne och Caroline, så det är väldigt mycket svenskt just nu. Man behöver inte känna sig ensam! 

Tävlingen då? Jo första dagen i St George lyckades jag inte hålla ihop Curtan så bra. Vi missade travökningen och några andra småsaker och slutade på 66.7%. På söndagen var formen bättre men tyvärr klantade jag bort treorna. Slutade igen på 66.7%. 
Min ponnyelev gör stora framsteg just nu och 65% var personbästa i cdi. Hennes juniorhäst gjorde också sin första cdi och slutade på 66%, en mycket bra debut och de har massor mer att ge, så spännande! 
På söndagen tävlade jag Amelias häst i 4th level, som är ungefär som Msv A. Han var supertaggad men höll sig för det mesta på mattan så vi fick ihop 69%. Han är så fin den lilla hästen! 

Curt och jag inför "joggen"

Alla hästar igenom och klara för start! 

Fokuserar på banan

Perazzi fick fina poäng trots något spänd...

Supporterklubben... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar