tisdag 26 februari 2013

Cooch på service!

Det passade ju bra att Cooch fick jobba på under helgen. Igår kom nämligen veterinären så det var dags att börja vaccinera honom. Här räcker inte influensasprutan långt utan de ska ha vaccin mot alla möjliga sjukdomar som jag aldrig hört talas om. Jo, rabies kände jag igen. Nu väntar en rad sprutor en tid framöver. Curt såg ganska trött ut igår så jag tror det passar bra med några dagars ledigt, för imorgon kommer också hovslagaren (ångest!).

Jag är så glad att det fungerar så bra med min och Curts träning med Heather! Kontinuiteten och vardagsträningen är ju trots allt det som är viktigt och som ger resultat. Att det dagliga arbetet blir så bra som möjligt, det är ju då man bygger upp grunden och förbättrar sin svagheter. Det finns ju liksom inga quick fixs då det gäller ridning, det är bara att nöta. Jag beundrar ryttare som lyckas rida så bra som sitter själva till vardags, jag skulle aldrig klara det!



Tror Hector anser att någon tagit hans stol till middagen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar