måndag 18 februari 2013

Coyotisar

Coyotisarna ylar som bara den, inte alls långt ifrån huset, tror faktiskt att de är i hagen. Det låter som om de är hur många som helst! Vi fick just in hundarna igen, de är ju så duktiga och vaktar ordentligt, men jag blir mer än lite orolig när Hector är där ute och leker tuff! Det blir koppel på på kvällspromenaden. Vi är husvakter i Stinas hus och jag har nog inte vant mig vid de där odjuren än!

Karin har släppt av Linda som varit här och hälsat på. Och Sara åkte vidare till Florida igår så ikväll blir det lugnt och stilla. Det har verkligen varit roligt och mysigt med främmande, även om jag mest jobbat om dagarna.

Curt fick ett riktigt pass igår. Och jag med. Började riktigt dåligt, tror matte var mör redan från start av hästen innan. Curt kändes sådär och jag fick verkligen inte till någonting. Men då kom Heather in i ridhuset och då var det bara att kavla upp ärmarna - framåååååååååt!!! Han måste röra på bakbenen. Och hålla ihop... Vi blev ganska svettiga och jag tänkte att "näe ridning är inte sport".
Idag tog vi det lugnt, får se hur det känns imorgon.

Annars börjat det dra ihop sig för skoning och det är verkligen det bästa jag vet när det gäller Curt. Särskilt med ny hovslagare. Han har i alla fall inspekterat fötterna och kollat hur han är skodd och med vad. Och han verkar lyhörd. Alltid en början. Men som vanligt gör det mig ganska orolig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar