måndag 25 februari 2013

Cooch väntar på tävlingarna!

Jo, Heather trodde att jag kallade Curt för Cooch så nu har det blivit hans nya smeknamn...
I fredags hjälpte Heather mig och då var det verkligen jobbigt. Curt ville vara lång och jag ville dra i tyglarna, dessutom gav vi oss på vår akilleshäl, slutorna! Men Heather är petig och jag får inte fuska med nåt, ibland blir det skritt halva lektionen. Efter fredagspasset kände jag mig ganska trögfattad som ryttare, jag förstår ju hur hon menar men kroppen lyder inte. Undrade också om Det kanske var för svårt för Curt ändå...!?!? Men, konstigt nog har det ju känts riktigt bra både lördag och söndag!! Och då är han ju så himla ball att rida! Kort och ihop och kvick (någorlunda) utan att jag drar i tyglarna. Självklart ska allt bli bättre men idag tyckte Curt själv att han var ganska snygg. Det var också flera av kunderna som aldrig sett honom förut som var där idag och de tyckte såklart att han var jättefin!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar