lördag 9 februari 2013

Vinter och snöstorm

Curt börjar komma igång riktigt fint och känns toppen! Heather har hjälpt mig två gånger den här veckan, och det fungerar verkligen jättebra! Vi jobbar hittills bara korta pass med grunderna och slipar alla småsaker. Jag får inte ens hoppa över skritten...

I helgen är det clinic på Sunnyfield för Henk van Bergen! Jag ska inte vara med eftersom Curt inte är fullt igång.

I natt kom den omtalade snöstormen. Det har kommit mycket snö, men vi märkte inte av så mycket storm. Det ser ut som en vanlig vinterdag uppe i Hudik. Däremot måste vi skotta fram bilarna idag. Och jag fick ont i ryggen igår, så jag kan varken skotta snö eller rida alls i helgen.


Så här såg det ut när vi öppnade dörren i
morse.


Hector ler i soffan.

Ponnyn Irene som jag rider, groomarna
hade roat sig med att öva att fläta
hästarna en dag...



2 kommentarer:

  1. Roligt att du bloggar på! Ser att groomarna inte rullar... borde få gå min hårda skola ;-) Sköt om ryggen och ha det bra! /K

    SvaraRadera
  2. Haha, nä, det finns utrymme för förbättring där...
    Du måste uppdatera mig hur det går!

    SvaraRadera