måndag 4 februari 2013

Tre veckor i NY!

Idag är det tre veckor sedan jag och Hector landade. Än så länge trivs vi superbra! Men jag kan medge att jag inte skulle klara mig så bra här i början utan mina skyddsänglar Stina och Karin!
Jobbet är bra, det är en fin anläggning, bra underlag, fin utebana, bra hagar och ett väldigt bra läge. De viktiga förutsättningarna finns.
Heather är en duktig ryttare och tränare och vi har båda konstaterat att hon och jag kompletterar varandra. Curt är på plats och har börjat jobba korta pass. Han känns fräsch och bra. Jag längtar efter att träna upp honom i bra form nu! Heather hjälpte oss lite häromdagen och det kändes jättebra! Hon såg igenom allt direkt, gick inte att smita undan med någonting! Få igenom halvhalten, se till att han väntar, mjukna, och låt honom inte falla isär när jag rider framåt igen. Som vanligt... Hon är VÄLDIGT petig (me like!). Jag gillar ridstilen, det är väldigt lite rida med handen, mer med sitsen, hästen ska vara balanserad, sätta under sig, ge efter och bli rund.
Måndag och "ledig" dag. Karin kommer hem efter en vecka i Wellington så jag måste nog städa här hemma... Och hjälpa Stina. Och rida Curt. Och lite annat pyssel!


Caspian äntligen på plats hos sin nya matte, med nya gröna
 strasspannbandet och zebra-schabraket. Stina och Amelia var
busiga och satt upp på honom första gången utan att jag var med!
Givetvis gick det bra. Caspian verkar inte vara en speciellt skärrad
 ponny.

Efter en vecka i utebox (för säkerhets skull) har Curt nu fått
flytta in i stallet. Jag tror han trivs bra!

Hector med sina nya kompisar. Jättehanarna Bamse och Cody!
Hector får bara vara ute lös hos Stina på kvällarna om de är
med och skyddar honom mot alla coyotes!!

Hector trivs väldigt bra på Sunnyfield!

Hector på Super bowl party och ett helt gäng med nya kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar