söndag 20 januari 2013

Walk on the rein?

Så, då har man hunnit ha ett par lektioner på engelska också! Det är ingen hit än så länge, det finns alltså utrymme för förbättring...
Engelskan flyter väl inte riktigt på ännu och uttrycken inom häst- och ridvärlden existerar liksom inte riktigt heller. Detta trots att jag, Sabrina och Lia hade en diskussion om det innan jag åkte och som Lia uttryckte det:
"Äsch hur svårt kan det va? Säg åt dem att hästen måste walk on the rein!". Det är nog ungefär så jag uttrycker mig också... :)

Det är självklart frustrerande då man instruerar eftersom det handlar så mycket om timing, säga rätt sak vid rätt tillfälle. Hur som helst så funkar det ju i alla fall, jag ser ju att de gör som jag tänkt att de ska göra. Den ena lektionen var för en av våra grooms så jag sa till henne att rätta mina uttryck, och att jag kände mig som en clown. ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du är på plats och att allt rullar på. Nu var jag aldrig orolig för att du skulle bli sittande overksam. Det stämmer inte överens med ditt jag. Hektor verkar också vara nöjd med sin nya situation. Håller tummarna för att Curtan får en mjuk och njutbar resa över Atlanten och att han sedan trivs lika på som lillebror Hektor. Baileys sköter sig bra men jag saknar redan träningsmöjligheterna. Kram Siw

    SvaraRadera
  2. Ja vi har installerat oss riktigt bra måste jag säga. Imorgon flyger hästarna, så då får vi oroa oss lite.... :)
    Bra att Baileys är duktig! Håll mig uppdaterad!
    Kram

    SvaraRadera