onsdag 23 januari 2013

Hästarna i luften och Hector på rymmen!

I söndags skulle vi bära upp en möbel på övervåningen och vi var tvungna att öppna dörren för att få till det. Helt plötsligt kom jag på att jag saknade Hector.
Jag: Gick Hector ut?
LillKarin: Nääää det kan han inte ha gjort.
Hector (utifrån bakgården): Voff.
Jag sprang ut och såg Hector på bakgården i sin bästa du-kan-inte-ta-mig-pose. Bara det att det är öppet till framsidan och där är en hårdtrafikerad väg där de flesta kör ca 70. Hundskrället springer givetvis ut på framsidan. Jag sprang in hoppade i skorna och fick med jackan. Hector sprang givetvis mitt i vägen och tyckte det var jättekul att bli jagad. Lillkarin kom också efter, men utan jacka och i bara pyjamas. :)
Efter en liten bit svängde han av stora vägen och upp för en backe istället, lillkarin kom med bilen och strax efter var han fångad. Men det kunde ha slutat hur som helst! Bad Jackie!!

Idag är hästarna på väg. Vi ska strax åka till JFK och plocka upp syrran och hennes kompis Mimmi som flugit över hästarna. Det är Curt som fått sällskap av ponnyn Caspian, som min kompis Stina köpt av min syrra. Just nu är jag faktiskt riktigt orolig för hur resan gått för dem. Jag vet ju att de är i goda händer och att jag definitivt inte skulle ha tillfört något genom att vara med. Karin och hela Dutta corp är rena proffs och lämnar inga detaljer åt slumpen! Lillkarin övertygar mig att det kommer att ha gått bra. Jag får lita på proffsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar