lördag 19 januari 2013

På plats i NY!

Till slut är jag installerad och klar. Oj vad allt har gått fort! Det var lite mycket sista veckorna där hemma så jag anlände nog inte i mitt bästa skick. Helt slut med andra ord! Självklart blev jag sjuk och lite jetlag på det. Jag har väl inte riktigt varit mig själv men börjar väl nu komma ur zombiestadiet. Idag vaknade jag första gången halv sex, rekord!

Datorn har somnat, har inte lyckats hitta en sladd som passar ännu. Jag hoppas jag får fart på den snart. Skriver detta inlägg från iPhone...

Resan gick superbra! Otroligt nog var alla papper i ordning! Hector var så otroligt duktig, matte var riktigt stolt. Och lättad! Inte ett dugg orolig eller rädd, sov så snällt i sin lilla lilla väska (jaja, några timmar i mitt knä under filten också). Flighten tog nio timmar, och ca en timme före och efter, han har en bra blåsa. Lite dramatiskt var det dock på morgonpromenaden då han för ovanlighetens skull tänkte hoppa över nummer två. Inte bra. Kallt som tusan var det så jag gick och gick och Hector tyckte det var väldigt onödigt, det där kunde vi väl klara av lite senare? Till slut så, vi blev bara lite efter i tidsplaneringen...

Jag är installerad hos Karin i mitt rum på övervåningen, det är jättemysigt! Vi har också hunnit med x antal middagar, med Karins big boss Tim och med Stina och hennes familj! Mysigt!

Har också jobbat varje dag på Sunnyfield farm sedan i tisdags. Jag har ju inte varit på topp rent fysiskt så fyra hästar om dan har räckt ganska bra! Det funkar bra med Heather och the ladies i stallet är riktigt rara. Oj vad de älskar sina hästar!

Nu måste jag sätta fart igen! Ska se om jag lyckas lägga in lite bilder sen!

Förväntar mig rapporter från ALLA om allt hemma och hur hästarna sköter sig!!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Underbart att "följa med" dej till det enorma landet "over there". Och, jag ser fram emot att fortsätta med det.
    Grymt imponerad över hur modig du är (...kanske för att jag själv är en liten fegis...)

    SvaraRadera
  2. Benita, det är inte alls så läskigt när man vet att man har fantastiska vänner på plats!

    SvaraRadera
  3. Ja roligt att få "följa med"! Hur går det med Curtan då? /Lena R

    SvaraRadera
  4. Lena, Curt landade igår. Är i karantänen nu... :)

    SvaraRadera