torsdag 6 november 2014

En gråmulen torsdag i New York

Jag kan erkänna att jag var lagomt ridsugen när jag startade imorse, en del dagar är man liksom inte helt på. Den första hästen var också den som behöver vevas igång mest. Han fick helt enkelt ett lugnare pass idag. Ju längre dagen gick ju mer kom jag igång, denna gråregniga novembertorsdag. Det dröjde nog egentligen bara till häst nummer två tills jag var på hugget igen... :)

Dagen flöt på och jag gläds åt att faktiskt alla hästarna är i en positiv formkurva (peppar, peppar känns obligatoriskt här)! Jag är otroligt glad över det, det inspirerar! Jag fick också kvitto på det då vår kiropraktor dr. Allen Schoen var här på eftermiddagen. Han är en pionjär vad gäller hästkiropraktik och akupunktur är veterinär i botten. Han flyger över hela världen och utbildar andra i ämnet. Läs mer om honom här: http://www.drschoen.com/veterinary-practice/
Jag tror på att ta hand om helheten. Att hjälpa våra hästar att kunna prestera sitt bästa. Givetvis ersätter inga behandlingar i världen god träning. Hur som helst, dr Schoen var väldigt glad över de fyra hästar han behandlade, samtliga var mycket bättre än senast han såg dem för tre månader sedan. Ett gott betyg! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar