torsdag 16 augusti 2012

På kurs med Curt!

För ett par veckor sedan drog vi ihop ett tredagarsläger med mina ambitiösa och duktiga elever i Sala. Ibland känns det inte som att jobba när man jobbar (när man väl kommit iväg och är på plats). Denna gång var en sådan gång! De flesta tränade i tre dagar och det var ju väldigt bra, många hann ta sig över en tröskel och kunde fortsätta där påföljande dag!

Det var väldigt trevligt och superbra uppstyrt. Som en semester för mig nästan. Första dagen körde vi 45-minuters pass. På kvällen var vi ett gäng som gick ut och åt tillsammans, tror stället hette "Mat o prat". Lena R hade också hunnit preppat sina kamrater med drinkar innan middagen... ;)

Andra dagens morgon var det gemensam frukost i ridhuset. Cissi hade bakat bröd och allt. För min del blev det dock  ingen mysfrukost eftersom jag skulle stå för underhållningen. Curt var nämligen medsläpad till Sala och medan deltagarna åt frukost hade vi en liten "clinic". Upplägget var mest att jag red ett vanligt träningspass, svarade på frågor vad jag gjorde och hur jag tänkte och visade om det var något särskilt som någon undrade över. Kändes lite fånigt, men det var tydligen uppskattat, och var det det minsta givande för någon är jag glad! :)
På em red alla 30-minuterspass och det kändes ganska lagomt i värmen. Vi blev klara ganska sent och både jag och Cissi hade fix kvar att göra i stallet så det blev bara lite mat och sen sova!

Tredje dagen var Cissi först ut kl 07.30 och sen körde vi på med 30-minuterspass igen. Återigen visade det sig vara ganska lagomt då det var tredje dagen och alla ekipagen var jätteduktiga!

Cissi hade också fixat så att alla ekipage fick morötter och Festis efter träningen. Jag fick agera snälla tanten! Tror det också var ganska uppskattat!

Det var faktiskt jätteroligt att ha läger och jag var nästan utvilad när jag åkte hem... :)


Fia och Lillemannen fikar efter passet!

Lena och Valle fick också...



Curt o full action på sin lilla clinic



Vi försöker förklara och svara på frågor


Deltagarna lyssnar noga... ;)

Curt och Aquila surar mot varandra i stallet...




2 kommentarer:

  1. Det var verkligen inspirerande att se dig rida, önskar att min Curt var lika fin som din ;)
    Är gärna vara med och tränar nästa gång du kommer till Sala om det finns plats. Mvh Elin

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att du säger det Elin! Om det var till lite nytta för någon är jag mer än nöjd! :)))
    Kolla med Cissi, jag tror nog det finns plats, det är ganska tätt med träningarna nu. Har du tävlat något mer?

    SvaraRadera