måndag 15 december 2014

Ny vecka nya tag!

Även om jag inte för något i världen skulle vilja byta plats eller jobb just nu så innehåller även denna vardag lite utmaningar. 
Förra veckan bjöd på trasigt vattensystem på utebanorna. Banorna behöver vattnas ordentligt här annars blir underlaget för djupt. Eftersom det inte regnat på över en vecka och vår stallägare trott att han vattnat varje natt så var vårt underlag till slut oridbart. Hela veckan har jag påpekat detta men det var inte förrän jag blev oerhört "tydlig" hur viktigt det var och hur missnöjd jag var som det började hända något. Det visade sig att vattensystemet var trasigt. Nu är problemet löst genom att den stora tankbilen från tävlingsplatsen kommer och vattnar varje morgon. 
Nästa utmaning var min hovslagare som åkte tillbaka till New York förra veckan och "glömde" sko Curt trots att att det var dags. Ni som känner mig förstår innebörden av detta... Inte bra! Igen fick jag vara väldigt tydlig. Så nu kommer han i alla fall tillbaka på torsdag och skor. 
Jag blir så trött bara att behöva vara så "tydlig" hela tiden. Är det så att man som tjej måste vara lite bitchig för att folk riktigt ska bry sig? Jag tycker det är oerhört utmattande... 
Max, hästen som var sjuk i NY, visade sig ha inte en, utan två, fästingsjukdomar. Nu verkar han vara stabil och förhoppningsvis kommer han hit om några veckor. Eftersom vår hovslagare var här nere när det var dags att sko honom så skoddes han på kliniken. Och de lyckades sko honom halt. Jag har förstått att det rör sig om en söm men det känns som man skulle behöva vara med och vakta överallt... 

Jaja, nog om detta. Det hör till historien. Nu blickar vi framåt. Hästarna mår prima i stallet, energierna är goda och mer och mer ryttare och hästar anländer hit varje dag. Bara några veckor kvar till säsongen börjar! 
Jag har hunnit rida ett par lektioner med Curtan för Chris (von Martels) och det var roligt att höra att han tyckte han var mycket bättre än sist han såg honom, för åtta månader sedan. Gamle gubben kämpar på! Vi är laddade! 

Väldigt söta minishettisen som våra hästar tycker är oerhört farlig... 

Amelias Perazzi har känts riktigt fin på slutet! Så kul! 

:)

Vattning pågår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar