torsdag 18 december 2014

Krokodiler?

Jag har fortfarande inte lärt mig skillnaden på en krokodil och en alligator. Alla här säger alligator så jag antar att det var en sån vi såg, jag och Curt, häromdagen. 

Igår kväll anlände vår juniortjej så idag och en vecka framåt blir det hårdträning för henne och hennes hästar. Ska bli kul!

Amelia jobbar också på med Perazzi och det ska bli kul att se hur långt vi kommer under de här intensiva månaderna. Det blir nog kul för dem nu när båda tjejerna är på plats. Häromdagen var jag en sträng tränare. Ibland glömmer Amelia sporrarna, ibland spöt, ibland handskarna till lektionerna. Just handskarna fick hon lära sig konsekvenserna av i förrgår. Rida i värmen utan handskar på en häst som är lite stel-dagen-efter-vila med händer som inte ridit på några veckor var säkert inte jätteskönt. Lektionen blev inget förkortad heller. Igår hade hon all utrustning på till sin lektion... Mean trainer! ;)


Morgonträning! Bästa tiden på dagen!


Där var han. Curt såg honom inte ens förrän han plumsade ner i vattnet... 


3 kommentarer:

  1. Jag gissar på att de korrigerar dig antinge för att den amerikanska crocodilen är så pass ovanlig så chansen är liten att det är sådan, de har koll på om vattnet utanför är salt eller sötvatten (vad jag förstått håller aligatorer bara till i sötvatten och amerikanska krokodiler föredrar salt även om de finns i söt med?), eller så har de gott öga och kan se skillnaden.
    Mina amerikanska vänner i florida-trakter pratar bara gators och aldrig crocs så jag utgår lite halft ifrån att det bara är sådana man stöter på.

    Jätte spännande att följa er och drömma sig bort till värmen och fina stallar :) Så avundsjuk nu när det är lerigt och isigt här i Sverige!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt. De säger alltid alligatorn här, men själv tycker man ju på nåt sätt att det är same same... :)

      Radera
  2. När vi bodde därnere så sa 'de' alltid att om djuret i fråga undviker dej eller springer (krälar) ifrån dej är det en alligator. Om du däremot finner dej jagad av ett sånt odjur, ja då har du hittat en krokodil. Skynda dej då och ta kort och sen springggggg!!!!
    Sen har det ju att göra med salt och söt vatten också.

    SvaraRadera