torsdag 16 oktober 2014

Uppdatering

Curt på ärevarv i Saugerties
Stina och Picasso värmer upp
Curt after work i Florida
Min och Hectors beach day

Hej hej!

Här kommer en liten uppdatering vad som hänt det senaste halvåret.

I våras startade min kompis Stina och jag ett nytt företag. Stonebridgesporthorses.com vilket gjorde att jag då bytte arbetsgivare. Det innebär att Stina och jag nu har många relationer eftersom vi är business partners, kompisar, hon är min arbetsgivare, jag är hennes hennes och hennes dotters tränare. I vår business tar vi emot dressyrhästar och deras ägare i träning. Enligt amerikansk stil erbjuder vi ett all inclusive koncept, där all skötsel och träning varje dag ingår. Det har gått bra för oss, trots att vårt företag är så nytt har vi redan nu åtta fina dressyrhästar i träning inklusive våra egna! Och fler är på väg.
Företagets andra ben är att importera hästar från Sverige och Europa, träna och tävla dem och sedan matcha dessa vidare till rätt köpare. Vårt första projekt anländer snart och det ska bli jättekul. Mer om det senare.

Om man vill hålla på med hästar och dressyr i det här landet är det "ett måste" att tillbringa säsongen i Wellington, Florida. Där pågår en tre månader intensiv säsong med tävlingar varje vecka med ändlösa tillfällen till träning, nätverkande och utveckling. Över 10 000 hästar kommer till Welli world för att göra säsongen och där finns tävlingar på allra högsta nivå i alla discipliner. Det kallas också Disneyland för hästmänniskor...
Vi åker dit med alla våra hästar den första december och stannar hela säsongen till sista mars. Gissa om jag ser fram emot det!!

Jag ska bli bättre på att blogga nu. Jag lovar. Fortsättning följer! Lägger till några blandade bilder nedan.


Curt på ärevarv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar