torsdag 23 oktober 2014

Busy weeks...


Senaste månaden har verkligen gått i raketfart! Det har varit tävlingar och resor varje vecka. Nu ska det bli skönt att vara hemma och fokusera på elever och hästar fram tills vi åker söderut. 

Det började med tävlingarna i Saugerties 18-21 september. Jag tävlade inte men mina elever hade tre hästar där så jag vara bara där fredag kväll till söndag och coachade lite. Det gick ju som sagt bra! Min juniorelev vann regionala mästerskapen och jag var så stolt över hur smart hon red sin häst! Stina gjorde också comeback efter ett år utan tävling och det såg riktigt bra ut! Lite tekniska småsaker här och där för att få bra poäng men ändå väldigt väl genomfört. 

Tre dagar efter Saugerties lastade vi Curt och körde till Devon. Det har jag ju redan skrivit utförligt om... :)

Helgen efter det, 4 oktober, körde vi upp till Hampton beach för att springa en halvmara. Något jag tyckte var en bra ide i somras då det kom på tal... Vi var fyra svenska tjejer som sprang och vi gjorde det med den äran. Maria var snabbast, precis under två timmar och Marie knappt en minut senare. Jag var långsammast på 2.12 men skyller fem minuter på en toalettkö... ;)
Marie är förresten både dressyrtränare och PT och håller till i Bronx utanför NY. Rätt coolt, kolla hennes webbsida! 

Två dagar efter det var det dags att åka till Sverige! Så kul, jag har inte varit hemma en enda gång sedan jag kom hit för nästan två år sen... Ett par dagar i Stockholm och ett par dagar i Hudiksvall. Blixtvisit, men hann med att träffa många vänner!! Från Sverige åkte jag direkt till Holland för att leta nya hästar. Jag tror vi hittat vad vi sökte och det ska bli superspännande!! 

Så skönt att känna kylan komma och veta att man inte behöver frysa hela vintern! Hösten har väl aldrig varit så vacker som detta år... ;)

Hector på höstigt Baxter road

6-åriga Fluffy får lite utomhusträning i fantastiskt höstväder!

Vovvarna på kvällsbus hos Stina

Swedish bikini team? Really?

Curt på banan i Devon! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar