söndag 19 oktober 2014

Dressage at Devon

På väg...
Viktigt med utsmyckningen på tävlingarna här... Och ja, det var Stina som tog med blommor. 
Välförtjänt bete efter en strålande första tävlingsdag! 
Ärevarv! :)
Getting ready...
Frukost och dressyr från läktaren
After ride... Firar Curts placeringar! 
Hittade en ny frack hos show chic! Det var dags!
Nya sporremmar inför Guns n roses-kuren! :)
På väg in för vår kur! Fokuserade! 
Redo för uppvärmning 


Curt har verkligen tagit sig det senaste halvåret, och blivit bättre och bättre trots sina 16 år! Det känns fantastiskt tycker jag. Dessutom har jag inte haft någon tränare i närheten så jag har fått klara mig själv. Inte så lätt alla gånger. Dock ska jag säga att jag "ridit vidare" på all träning jag fick när jag var i Florida. Vi hade ju verkligen en intensiv månad då så jag tror det jobb vi gjorde då har fått mogna lite och han blivit starkare och mjukare.

I augusti var jag i Saugerties och red en CDI igen. Jag hade inte jättehöga förväntningar eftersom våra resultat i Florida var lite sådär. Första dagen red jag en st George utan missar men med dålig känsla och hade nog 66% och tänkte att det är väl ungefär det vi kan få på cdi. Dag 2 red jag int1 kur som inte alls stämde så bra och hade 67%. Dag tre fick vi till det i int1 och hade 69.5% och slutade tvåa! Oj vad glad jag blev, duktig Curt!

Hur som helst, när jag var hemma igen var det faktiskt Karin och Tim (hennes chef) som sa till mig att jag borde åka till Devon. Det hade jag inte ens tänkt på... Så, sista helgen i september åkte jag, Stina och Curt till Devon, en av de största dressyrtävlingarna i USA. Förväntningarna var igen ganska låga... Vi kom fram sent onsdag kväll och gjorde vet check på torsdagen i ösregn. Resten av helgen var det strålande sol och upp till 28 grader varmt. Vilken helg vi fick! Fantastiska banor, en härlig stadion, bra underlag, massa bra hästar, jättemycket shopping!

Och så Curt! Red St George på fredagen som kändes rätt bra, inte på max men inga stora missar heller. Fick sedan poängen 69,1%! Vi kom sexa i ett jättestarkt startfält i en gigantisk klass med 47 starter! Oj vad glad jag var! Jag var så stolt över min gamla Curt att jag kunde spricka. Tänk att han håller måttet i sådan konkurrens!! På lördagen red jag en Inter1 och han kändes fin igen men tyvärr råkade jag sabba båda serierna! Damn, det som är våra paradnummer och var vi brukar få våra 8or. Så med två fyror slutade vi på knappt 66% och hamnade i mitten. Som tur var gick vi vidare till kuren på söndagen! Oj vilken ritt vi fick till i kuren och vad kul det var! Tyvärr missade jag en övergång i början av programmet men allt annat stämde perfekt. Efter tre dagars tävling och 28 grader varmt behövdes det lite Guns n Roses på hög volym för att få fart på Curt som kändes super!! Jag tror vi båda hade lika kul och älskade musiken. Musiken hade jag förresten fått från Sverige, Sara Enqvist från Hogsta hjälpte mig att sätta ihop den! Stort tack Sara! Vi fick 69,5 för vår kur och slutade 8 i den klassen.

Curt var så fin att rida hela helgen! Så mjuk och avspänd. Jag tog det väldigt lugnt på uppvärmningarna och tänkte att jag rider på det jag får, men han var perfekt hela tiden! Efter vi hade joggat fram ordentligt och han var mjuk var det bara ta upp formen och bestämma vilket tempo o takt han skulle vara i så gjorde han det. Hur lätt som en helst! Han var en superstjärna hela helgen och jag var så så stolt över honom.

Här är föresten en länk till vår kur, tio minuter in i klippet.
http://www.usefnetwork.com/featured/2014dad/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar