fredag 31 oktober 2014

När du får oväntat besök!

Tyvärr hade jag inget Gevalia att bjuda på. Onsdagen var en riktigt intensiv dag. Klockan tre på em skulle vi vara inne i stan, på nedre Manhattan, på en av våra kunders, Lauras, babyshower. För övrigt första gången jag upplevde en sådan. 
Så det var upp med tuppen och sedan rida alla hästarna i ett väldans effektivt tempo för att ha en chans att hinna. Det tar sin lilla stund att köra hela vägen in, vilket får mig att beundra mina kunder för resan de gör till sina hästar.

Tanken var att åka typ halv två. Kvart över ett var jag redo att lämna stallet för att åka hem och göra ett fantomen ombyte, och duscha lite snabbt.
Precis när jag håller på kliva in i bilen hör jag en svensk mansröst säga hej. Eftersom jag inte riktigt kopplade svarade jag "hi". Insåg att jag kände igen honom, men det var väldigt felplacerat. Det var min brorson, som jag inte sett på väldigt många år! Han hade visst jobbärenden i trakterna och tyckte det var roligt att överraska tillsammans med sin kollega. Givetvis hade jag ju bråttom så jag hann bara prata med dem en stund innan jag gasade iväg. Som tur är kunde vi mötas upp en stund igen efter att baby showern var avklarad...

Men ja Christer, visst blev jag överraskad!

Bilderna har inte så mycket samband med texten. :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar