tisdag 28 oktober 2014

Ledig måndag!

Måndagar är den lediga dagen. Det är standard i hästbranschen här. Kunderna vill ju rida och träna på helgerna när de har tid, så får oss som jobbar med detta är det bara att anpassa sig. 

Igår var det måndag och jag var faktiskt ledig. Senaste tiden har det varit så mycket att göra så jag eftersom jag varit borta på helgerna så hästarna har behövts ridas i alla fall på måndagen. 

Jag var faktiskt inte ens till stallet. Det var en underbar höstdag så Bellini fick också stanna hemma från sitt jobb och hängde med mig på Baxter road. Baxter är ett stort reservat där man alltid träffar andra människor ute med sina hundar. Nästan alla hundar är lösa och alla verkar komma överens, det blir väl oftast så när hundarna får kommunicera själva utan matte som står och drar i kopplet och förmedlar en massa dålig energi... :)

Till och med Hector sköter sig galant med alla hundar han möter. På gamla dagar så... 

Baxter road igår

Så vacker dag! 

Tidigare på Baxter...



Tre musketörerna hänger... Hector som inte tycker om stora svarta hanhundar... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar