fredag 14 september 2012

Ingen start på Djursholm idag!

Jahapp. En minst sagt fullproppad vecka innehöll givetvis inga extra tidsmarginaler för att ta hand om en havererad bil i en annan del av Sverige. Det finns ju sällan sådana tidsbuffertar.

I tisdags åkte jag, DG och Hector till Skåne för att träffa Dr Tornell. Det blev ganska sent så jag och Hector skulle åka till syster för övernattning. På vägen dit så stannade min bil, på E6'an.Jag kan meddela att långtradarna kör fort och nära i mörkret trots att varningsblinkersen är på. Bärgaren kom och lät inte direkt positiv. Och det visade sig att han fick rätt. Motorhaveri. Kamaxeln (heter det visst). Ny motor kostar 30 lax och för att göra saken bättre så var det visst en väldigt ovanlig modell i Sverige som jag hade, det finns ingen motor att få tag i. Det blev att ta tag i projekt "ta sig hem". Tack och lov finns det VÄLDIGT snälla ryttarkollegor i branschen så DG fick lift upp till Stockholm. Tack Malin!!!! Sen fick jag och Hector sätta oss på tåget, vilket i o f s var ganska soft. Tyvärr missade jag en arbetsdag och en dag att rida hästarna hemma, vilket jag hade behövt... Nu återstår bara att se vad jag ska göra av bilen där nere. Och att få upp transporten. Det verkar dock som om en annan kollega vill ta hem en möbel från Skåne och då lika gärna kan ta den i min transport så slipper hon ta med en tom transport ner. Tror bestämt att vi fick en win-win-situation. Tack Nina! Vilka snälla kollegor det finns!

Väl hemma tillbaka i vardagen till denna minst sagt späckade vecka så insåg jag att tävla idag på Djursholm blev ett alldeles för stort och stressigt projekt. Curt hade behövt sin träning i onsdags och jag var varken bil eller transport så jag strök mig helt enkelt i Int1B. Det känns ganska skönt. Nu försöker jag ladda för att kunna göra en bra runda i Ettan på söndag! Har fixat transport till det också.

Som sagt, lite rörigt blir det, men det är bara att kavla upp ärmarna och få ordning på allt igen. Ingen annan kommer att göra det åt en och det sägs att inget blir bättre för att man deppar eller surar. Ur röran kommer det säkert något bra!

Vi har också fixat så att Hogsta Ridsport kommer att vara närvara på Djursholmstävlingarna i år. Spännande! Vi kommer finnas där i en monter hela helgen med en del specialerbjudanden! Välkommen förbi om du är där! Jag kommer att vara på plats på eftermiddagarna. För att de som inte har möjlighet att närvara på Djursholm inte ska känna sig diskriminerade så gäller samma specialerbjudanden också i webbshopen!

När jag var i Skåne hos Lisa fick jag i alla fall träffa Lillavovvas bedårande valpar! De är så söta så jag skulle vilja ha båda två! Men oj vad feta de är just nu, hoppas de kommer igång och busar snart... :)


På den här bilden syns det i alla fall inte att de ser ut
som små SUMO-hundar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar