måndag 1 oktober 2012

Doing Good!

Jahapp. Söndagen innebar som sagt Good TH's tredje tävling. Denna gång var platsen Botkyrka och deras fina anläggning och programmet var LB:2. Nu tror jag vi har tagit oss igenom alla LB... På den här tävlingen blev konceptet framridning utomhus och tävling inne, tvärtom mot de föregående gångerna, men inget som oroade någon av oss. Härligt vilket rutinerat gäng vi blivit efter bara två tillställningar. Den extra tidsmarginalen vi tagit till första gången var det ingen som tyckte vi behövde. Någon longering innan uppsittning var det ingen som ens nämnde. Johanna hade givetvis fixat Good tiptop och Lena tog en promenad innan uppsittningen med sin lilla älskling (Good i just detta fall). Good lunkade återigen omkring och såg ut att tycka det var rätt mysigt att vara på tävling. Han såg nog inte ut som någon taggad 200-metersOSfinalist (som jag skrivit tidigare), man tänkte mer på tjuren Ferdinand. På framridningen skötte han sig super om än något okoncentrerad och spänd. Kanske inte så mycket att någon ens såg det, men han lyssnade inte på mig till hundra procent så till en början var det sårt att påverka tempot fullt ut. Men det blev bättre och bättre. Liksom i Huvudsta var vi färdigframridna efter bara tjugo minuter.

På banan var han först lite spänd och rädd. Staketet och bokstäverna var farliga. Vi for runt i lite lättridning ganska framåt ända tills vi fick startsignal och då var det bara att korta tyglarna och styra. Good var med på noterna och gjorde sin bästa tävling hittills, faktiskt utan några misstag. Vi fick någonting på 68% även denna gång och slutade fyra. Han såg själv mycket nöjd ut när han kom ut på banan.

Vi hade en trevlig uflykt jag och Finnellarna. Enkelt och lättsamt, inga konstigheter, även om det förekom diskussioner om vilken växel man ska ha och hur man ska svänga med hästen när man kör bil... ;)

Här kommer en fotokavalkad från helgen. Darryll har tagit korten, och nog är Good lite photo-genique!?


Getting ready...

Många kockar...



Myser i solen med matte

Snygg?



Photogenique???

På väg till framridningen. Fråga mig inte vad jag gör! Jag
visste inte ens att Darryll tog den här bilden, så jag gör mig
inte ens till...


Joggar fram


Superfokuserad groom. (Tror hon taktikar tills det är hennes tur...)

Värmer


På banan

Han är byggd i uppförsbacke...


Duktig och snell hest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar