onsdag 1 maj 2013

Världcupsfinaler

Just det ja! Helgen bjöd ju på världscupsfinaler i både hoppning och dressyr från Göteborg.

Dressyren gick på lördag morgon, vår tid, så vi kunde avnjuta dressyren till frukosten. Jag insåg efter ett tag att jag borde åka till jobbet, lagom till de fem bästa skulle rida, det gick ju bara inte. Som tur var hade jag ingen särskild tid att passa så jag tog en spontan sovmorgon helt enkelt.

Som vanligt var det inspirerande att se topp-dressyr. Min idol är vanligtvis Edward Gal men denna gång var det vinnaren Damon Hill som bjöd på största njutningen!
Också jätteroligt med Tinnes fjärdeplats, de är ett så vackert ekipage ocsh så mjukt och skickligt ridet!

Likaså hoppningen! Min idol är nog Rolf-Göran men man kan inte annat än imponeras av Beezie Maddens prestation!

Ridsport när det är som bäst!

Lördagsfrukost när den r som bäst!




Beezie Madden!


Helen Langehanenberger



2 kommentarer:

  1. Ja vilken hästfest, Skandinavium, det känns som igår trots att det var så länge sen nu ;-) Men vad händer på tävlingsfronten på östkusten tro? /K

    SvaraRadera