torsdag 4 april 2013

Erlichia

Här skulle jag helst vilja skriva ##&#%&%&#¤#! Men det kan jag ju inte göra.
Jag skulle givetvis inte ha skrivit att Curt var feberfri och kunde börja jobba. När jag kom till stallet hade han lite temp igen och tjocka ben. Vi tog blodprov och det visade sig vara erlichia. Nu har han fått antibiotika i en vecka och ser pigg ut igen så snart så, kanske. Peppar peppar.

Caspian stannar hos mig ytterligare en månad. Han är helt underbar den ponnyn. Amelia kommer och rider honom lite då och då och lär känna honom i lugn och ro. Jag undrar hur det går för storebror Boghardt? Blir det något bruksprov för honom tro? :)

Igår hade vi dessutom premiär för en PT på Sunnyfield! Marie Pettersson, svenska och dressyrryttare och dessutom PT, kom och tränade oss en timme utomhus. Vi kan nog konstatera att det finns utrymme för förbättring. Hädanefter är det träning med Marie som gäller varje onsdag em! :)
Och ja, det känns idag.

Planeringen för tävlingarna börjar ta form. Det verkar vara ett litet gäng från oss som ska iväg. Ska bli så kul! För min del är det Saugerties och Saratoga som gäller i slutet av maj.


Trött gris


Caspian som 3-årshingst


Caspian hemma hos sin nya matte


5 kommentarer:

  1. Usch! Tur att ni kunde behandla så snabbt! En stooor fördel med den kalla långa vintern här hemma är att det gjort livet surt för fästing##&#%&%&#¤#! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de senaste dagarna har han äntligen verkat vara sig själv. (Peppar peppar).

      Radera
  2. Vad fin han är Caspian! Jag äger lillasyster (helsyster, f. 2010) Bonne Delice och hon är en snäll och otroligt fin liten tjej med mycket skinn på näsan... Hur hög är Caspian nu? Tycker min lilla har växt en del på sistone och blivit lite mer ponny än ungponny. Roligt när man ser skillnad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Om du har en helsyster till dessa ponnyer så ska du vara glad. :)
      Jag har bara sett fantastiskt fina ponnier efter detta fina sto, Bonne Louise.
      Jag har haft förmånen att lära känna både Boghardt och Caspian och jag måste säga att de båda är helt underbara! Lycka till med Delice och håll oss gärna uppdaterade!

      Radera
  3. Det ska jag absolut göra. Hon är en liten pingla med ett fantastiskt psyke! Ska maila dig en bild så snart vinterlurvet trillat av. Nu ser hon ut lite som en brunbjörn efter en vinter utan täcke...

    SvaraRadera